Pages

Sekilas pandang ...

Para pembaca budiman

Monday, October 5, 2009

Semasa saya darjah 4/5/6 dulu ...

Salam semua,

Amacam berat badan anda sesudah open house sana sini di hujung minggu??
Ada improvement??
Hahahahaha ...

Anyhow, minggu lepas aku nak wat case write up yang memerlukan aku mengangkut buku-buku teks yang berat dan gedabak ke opis. Aku teringat pada satu invention manusia yang dapat membantu meringankan bebanku.

Ku korek-korek semula kotak dalam study roomku - Ya, walaupun saya dah 3 bulan pindah rumah, namun, saya masih belum bisa mengemas sepenuhnya semua kotak-kotak (yang saya dapat angkut percuma masa menziarahi warehouse sale Corelle dan Rubbermaid tidak lama dulu. Jangan main-main, saya dapat angkut 10 ke 11 ke kotak yang besar-besar. Kalau beli kat luar tu rasanya mahal gak. Rejeki, rejeki, hehe)

Akhirnya, ku berjaya menjumpainya ...



Teringat kembali zaman silam. Saat-saat aku masih bergelar pelajar sekolah rendah yang rendang kiut miut. Zaman ni adalah zaman kegemilangan bende di atas tu (Aku tak ingat apa nama dia, jadi aku panggil jer tali untuk angkut buku). Masa ni, semua orang berebut-rebut nak shoff off tali untuk angkut buku masing-masing. Ada yang panjang, ada yang pendek, ada yang merah, ada yang hijau, biru, purple, berwarna-warni. Ada yang plain, ada yang bercorak etc etc etc ...

Hahahaha, seronok betul masa tu. Korang dulu pernah ada tak tali ni??
Kalau tak silaplah kan,
Aku punya dulu warna warni ... kaler pelangi ...
Kiranya aku perasan tali angkut buku aku la yang paling NGETOP dulu ...

Berbalik kepada kisah buku-buku teks berat aku tu,
After 2 trials, akhirnya aku berjaya jugak mengikat buku-buku itu dengan kemasnya.
Kenapa kena try 2 kali??
Sobab eh, mak dah lupa cara-caranya, nyah ...
Dah tua la katakan ...
Kah kah kah kah kah ...

Anyhow, ni la hasilnya ...

Pandangan atas,


Pandangan sisi,


COMEL, BUKAN ...
He he he


Image Hosted by ImageShack.us

2 Pendapat:

Blog Widget by LinkWithin